محمد امینمحمد امین، تا این لحظه: 12 سال و 22 روز سن داره

امانت خدا

تربیت مذهبی کودک 3 ساله

1393/12/16 18:22
نویسنده : مامان امین
618 بازدید
اشتراک گذاری

08/03/2015  در روایتی از قول امام صادق (ع) اومده که چون فرزند 3 ساله  شد به او هفت مرتبه بگویید که لا اله الا الله بگوید، 

3 سال و هفت ماه شد به او بگویید که هفت مرتبه بگوید محمداً رسول الله 

و وقتی که 4 سالش تمام شد 7 مرتبه بگوید : صلی الله علی محمد و آله،

❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤

این نکته نشان می دهد که یکسری از آموزش ها حتی در اون 7 سال اول مبانی است که آموزش های بعدی در مدارس، بر این مبنا استوار می‌شود و جهت پیدا می کند.

اگر دقت کنیم می بینیم که عصارۀ این آموزش ها بر مبنای توحید و نبوت است که در حقیقت فرزندان ما بفهمند که در نهایت بندۀ خدا هستند و الگوهای زندگی را از پیامبر اکرم (ص) می گیرند، در رابطه با آموزش نماز هم از نظر شکل ظاهری قبل از 7 سالگی در روایات آمده که مثلاً همانگونه که پدر و مادر نماز می خوانند فرزند هم تقلید می کند ، با اونها دولّا و راست می شود، مهر می گذارد، رو به قبله می نشیند، دخترخانم ها چادر به سر می کنند، آقا پسرها مثل پدر .

❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤

  این شکل را از نظر ظاهری شکلی می بینند، و از 7 سالگی به بعد هم در روایات آمده که والدین از فرزندشان بخواهند ، این نباشد که بعد از سن بلوغ به یکباره از آنها بخواهند و این مسئله برای اونها سنگین باشه، بلکه از اونها بخواهند تا در این وادی قرار بگیرند و آرام آرام آشنا شوند،

پسندها (2)

نظرات (1)

سعادت
16 فروردین 94 11:06
شاید همه آنچه که در زندگی میخواهم را نداشته باشم اما هر آنچه که برای زیستن نیاز دارم برایم فراهم است به همین خاطر از خدا سپاسگزارم . . عيدتون مبارك مويد ومنصور باشيد.آدرس تبادل لينك: آزران وطن من (http://saadat52.blogfa.com/)
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به امانت خدا می باشد